21/2/08

Llarg dia veloç.

Avui a les 06.00h del matí sortien de Sants-Estació i de Madrid els primers Trens de Gran Velocitat, el famòs AVE, i com ja va predicar “Maleni” amb un apoeració que ha resultat “dobla’”. Mentre alguns dels primers viatgers perdien el seu passatge a lloms de l’Au veloç, a consecuència dels retards de rodalies (aquell servei ferroviari del qual era prioritari el seu correcte restabliment, per part dels goberns) altres que haviem d’anar a treballa per l’entorn de la ciutat comtal, ens trobavem amb un vergonyòs panorama ferroviari.

L’estació de Sant Andreu Comptal, estava les 08.00 del mati patint retrasos de més d’un hora, a mi no m’ho ha dit ningú, ho he patit, perdent el tren arrivant tard a treballar, no rebent cap mena de resposta coherent per part dels pobres operaris, això si els mitjans de comunicació (TV3) hi eren presents per fer-nos ho saber, que l’estació de Sants havia d’estar engalonada i és per això que a Sant Andreu que compte amb una decena de vies, han decidit aparcar temporalment trens que mai abans havien circulat pel barri, Arcos, Estrellas, Talgos, Media Distancia, Regional Expres, Catalunya Expres, Cercanias, Larga Distancia… fins hi tot diuen que hi havia un que anava a vapor, semblava un museu de velles glories ferroviaries espanyoles, amb la diferència que es la xatarra que dia a dia ens porta lenta i feixugament cap a destinacions gens frecuentades per la manobra de la capital catalana.

Es evident que els d’aquí anem en massa cada matí a Madrid, Lleida i Tarragona, la culpa és nostra per no cercar feina a l’area metropolitana de Barcelona, si fossim treballadors de la comarca on vivim, probablement s’haurien gastat els quartos en que els trens de rodalies fosin més confortables, mes agils, i amb menys averies, realment n’hi ha per llogar cadires amb aquests dirigents.

A banda de la manca d’un servei acceptable (ja no demano que sigui bó, dons si rodalies ha de recuperar el seu funcionament habitual, vol dir un quart d’hora de retard mínim, peró ja ho sabem!) el servei de Metro ha patit llargs retards, i les andanes eren plenes de “curreles” alguns d’ells que tenen aquells contractes tan moderns que diuen que cobres per hores i a sobre no les cotitzes, esperant un vagó on capigues una agulla, per probar de ficar-se. Altres que teniem quelcom especial just el dia d’avui, hem optat per gastar-nos uns diners (que no tenim) en fer un viatge en taxi, per arribar amb el mínim retard possible.

Peró avui tornant a casa des de l’estació de Sants no he pogut no fixar-me un un altre fet que al meu parrer ajuda a que tots plegats ens avergonyim de manera aliena dels nostres responsables polítics, d’ADIF, de RENFE (i de la mare que els va parir a tots plegats). Com sabeu l’estació de Sants esta patint una gran transformació, en molts aspectes, no hi ha deu que la recordi, abans era lletja peró no hi havia goteres, hi havia cendrers, peró ja no és pot fumar (no vull dir que em sembli malament, simplement constato) hi havia papereres, mes lletjes que les d’ara, peró ara és pot fer recollida selectiva, això si, si els responsables de l’estació compren les bosses adients i no ens obliguen a presenciar un contenidor amb tres compartiments que finalment és junten en una sola bossa, d’això s’en diu ecologistes de postal. Vergonya.

Ens han venut una gran obra ferroviaria, que a més a més esta finançada pel fons europeu de desenvolupament, és a dir que allò que es fa amb aquests diners esta destinat a trencar amb les desigualtats entre diferents ciutadans de l'estat, quant el que fa en realitat és mostrar les grans diferències que hi ha entre els que prenem els transports per aconseguir arrivar a final de més amb la nostra suor, i els que van a Madrid a grans convencions o reunions o simplement a seure cuatre o cinc hores al seu despatx de les Torres Kio, o a l'iinversa a les Torres Mapfre o similars per despres tornar per un módic preu de 300,00 €, aixó si per anada i tornada. I ni tan sols tenen la capacitat d'ajudar els ciutadans a prendre consciència ecològica. Un cop més vergonya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada