4/3/08

La meva correspondència amb ZP

Fa unes setmanes, mentre cercava el llistat de candidatures per Barcelona de les eleccions a les Corts Generals espanyoles, vaig acabar al web oficial del president del govern, on a banda de la seva biografia política hi havia una adreça de correu electrònic personal. No se ben bé perquè vaig decidir enviar un correu electrònic al president de tots el espanyols, al dels ciutadans que viuen sota gestió administrativa espanyola i als que tan sols som súbdits d'altres països i residim a territori estatal d'Espanya. Vaja un correu al ZP.

Tot i que no tenia gaire clar que en ZP rebés el correu, vaig voler saber que succeeix quan un ciutadà o un immigrant escriu al president. Perquè sapigueu tot us transcric el meu correu i la resposta del "president".

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Benvolgut Presidente,

M'adreço a vostè tot i que no tinc gaire clar que vostè en persona haguí de rebre el present correu electrònic, i en aquest cas no entendria la "parafernalia" de oferir aquest servei dins el seu web oficial. Peró tornant al trema que m'ha motivat aquest intent de comunicar-me amb vostè. Soc immigrant del Marroc i fa 22 anys que visc a aquest país, enguany li ha tocat a vostè dissoldre les corts i convocar eleccions generals a les corts espanyoles, i jo un cop més, i tot i haver cotitzat a la seguretat social des de els 16 anys, no podré escollir qui ha de gestionar els meus impostos, com tampoc vaig decidir fa uns mesos qui havia de decidir si a la meva ciutat s'havia de posar un jardí verd i frondós o un bloc de pisos al més pur estil de Nova York, i amb una política de cessió de contrates a l'estil Zaplana, tot i que amb un color una mica més “roig”. Tampoc m'han permet escollir quin és el polèmic Estatut que crec vull respectar, i com això un llarg etcètera...


Estic fart de sentir de boca de vostès els polítics professional que som iguals en drets i en deures, i certament, em sap greu corregir-lo Senyor Presidente, vostè i jo no som iguals, de fet pocs ciutadans son com vostè, i jo menys, doncs jo no soc ciutadà tan sols soc immigrant.


La meva pregunta, simplement, el perquè de tot plegat?


Atentament:

Nússer B. Lakmisi
-----------------------------------------------------------------------------------------------

I la resposta a estat:

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Contesto al escrito que ha dirigido al Presidente del Gobierno, en el que se refiere a su imposibilidad de ejercer el derecho al voto en las próximas Elecciones Generales.

A ese respecto, puedo indicarle que la Constitución Española, dispone que sólo los españoles son titulares del derecho a voto, salvo lo que, atendiendo a criterios de reciprocidad, pueda establecerse por Tratado o Ley para el derecho de sufragio activo (es decir, poder votar) y pasivo (es decir, poder ser elegido), y solamente en las elecciones municipales.

De acuerdo con lo anterior, en la actualidad, los únicos ciudadanos extranjeros que son titulares del derecho de sufragio en las elecciones municipales son los ciudadanos de los Estados miembros de la Unión Europea, junto con los noruegos, estos últimos en virtud del Canje de Cartas constitutivo de Acuerdo entre España y Noruega, reconociendo el derecho a votar en las elecciones municipales a los nacionales noruegos en España y a los españoles en Noruega.

Lamentando no poder ofrecerle una respuesta más favorable a sus intereses, reciba un cordial saludo.

José Enrique Serrano Martínez.
Director del Gabinete de la Presidencia del Gobierno.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Miri Sr. Serrano, per començar "el escrito" no li adreçava a vostè, per tant no entenc que vostè sigui qui llegeixi la correspondència electrònica del Presidente, de fet això es un delicte tipificat al codi penal. Però tan se val, només em diu coses que ja se, i que no em serveixen d'excusa per al meu descontentament amb la democràcia espanyola, jo no només he fet referència al fet de no poder votar, també parlo de les problemàtiques urbanístiques de les ciutats, parlo de lo lamentable que és sentir que tots som iguals en drets i deures, parlo de les mentides dels governants d'Espanya, i de la seva oposició. En tot cas mercès, encara que sols sigui lamentar no poder oferir-me cap resposta satisfactòria cap a les meves necessitats, tampoc l'esperava.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada